برخورد تمدن ها: چالش سنت و مدرنیته

برخورد تمدن ها: چالش سنت و مدرنیته

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: برنارد لوئیس،کارن آرمسترانگ، دیسلاو ژیگولسکی تعداد صفحات 402 دولت و جامعه در خاورمیانه، این کانون برخورد ستیز تمدن ها، که از زمان اورکلدانیان و پادشاهی سومریان در هزاره چهارم پیش از میلاد تا اوایل سده بیستم نامی از آن خود نداشت، در دهه نخست از سده بیست و یکم در آستانه تغییرات بنیادی است. تحولی که نشانه های ان در جای جای این قلمرو باستانی به چشم می خورد. سرزمینی که در آن فقر مطلق و ثروت بی حساب پا به پای هم فزونی می یابد و از نظر سیاسی سلاطین و فرمانروایان مستبد و شوراهای انقلاب پهلو به پهلوی هم دارند و هیچ یک از نظام های ان مصون از بلوا و کودتا و یا ضد بلوا و کودتا نیست... جامعه سخت سنتی حکومت و دولت در خاورمیانه زیر سایه سنگین نظام تک قطبی اقتصادی- سیاسی جهان مدرن در حال فرو ریختن است و انگاره ها و نهادهای جدید در حال شکل گرفتن. فراگردی که فروپاشی بساط طالبانی و سقوط رژیم بعثی عراق سپیده دم آن است... دگرگونی که تاریخ مصیبت بار آن را از عهد عتیق تا عصر جدید و زمان حال در این کتاب می خوانیم.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری