‫بساتین الانس

‫بساتین الانس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد اخستان دهلوی

توضیحات

‫بساتین الانس کتابی است در نثر مربوط به داستان های شاهان اجین ، کاشمیر، قنوج و چین . نویسنده خود ادیب و شاعری چیره دست بوده و در این کتاب اشعاری از خود و شاعران دیگر به زبان های فارسی و عربی را نیز در کنار نثری فاخر گرد آورده است. اخستان دهلوی از ملازمان سلطان محمد غیاث الدین و محمد ابن تغلق شاه بوده و سمت دبیری دیوان انشاء را داشته است. وی این کتاب را در بیست و شش سالگی در سال 726 هجری نوشته است. در این کتاب به وقایع تاریخی و نکات فرهنگی و آداب و رسوم هندیان نیز اشارت رفته است. مصحح این کتاب استاد نذیر احمد این نسخه را از روی نسخه های کتابخانه های لکنهو و بریتانیا و دو نسخه از کتابخانه های مدینه تصحیح کرده است و آن طور که خانم ریحانه خاتون می گوید این مسوده ها در زمان حیات پدرشان استاد نذیر احمد مفقود شده بود و پس از فوت ایشان پیدا می شود و ایشان با سعی و کوشش خود آن را آماده چاپ می کنند. حق تکثیر : دهلی نو 1389
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری