بازاندیشی زبان فارسی

بازاندیشی زبان فارسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داریوش آشوری

توضیحات

بازاندیشیِ زبانِ فارسی: ده مقاله، نامِ کتابی درباره‌یِ زبانِ فارسی است که آن را متفکرِ ایرانی، داریوشِ آشوری، نوشته است. مجموعه‌یِ مقاله‌هایِ این کتاب، بینِ سال‌هایِ ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۵ خورشیدی، برایِ نشریه‌هایِ مختلف نگاشته شده و برایِ نشر در این کتاب، موردِ بازنگری قرار گرفته‌اند.( صفحه‌ی۷) کتابِ بازاندیشیِ زبانِ فارسی، بیش از همه به آسیب‌شناسیِ زبانِ فارسی و بررسیِ ریشه‌یِ تاریخیِ این آسیب‌ها و عقب‌ماندگی‌ها می‌پردازد، به مقایسه‌یِ تمدنِ ایرانی و تمدنِ مدرن و دگردیسی‌هایِ زبان در اثرِ برخوردِ این دو تمدن با هم توجه می‌کند و ضمنِ بیانِ رابطهٔ بینِ زبانِ یک جامعه با فرهنگِ آن، تلاش می‌کند که با بازاندیشی و برطرف کردنِ مشکل‌هایِ زبانیِ این جامعه، راه حلِ برطرف شدنِ مشکل‌ها و معضل‌هایِ جامعهٔ ایرانی را بیابد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری