تحول پدر مشهود بود

تحول پدر مشهود بود

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

گفتگوی سروش دباغ و رضا خجسته رحیمی با نوید بازرگان فرزند مهدی بازرگان اشاره: «پدر عزیزم بگذار بگویم که بارها حسرت آنرا خوردم که ای کاش در آن لحظات که درخت تناور عمرت بر زمین می افتاد، در کنارت بودم و در آن آخرین فرودگاه، پیکر ترا در آغوش می گرفتم. کاش آخرین نفسهای پربرکت ات را شاهد بودم و کاش جمله ای را که هیچگاه به ادای آن قادر نشدم در آن زمان قبل از آنکه پلک هایت برای همیشه بسته شود، به یک نفس می گفتم: پدر کاش می دانستی که تا چه اندازه ترا دوست داشتم». این جملات از آن نوید است در مقاله ای که چند ماه پس از هجرت پدر نوشت. تراژدی مرگ پدر بسیار سخت است اما گویی این تراژدی برای نوید بسی سخت تر بوده است، فرزندی که چادر حرمت همیشه میان او و پدرش فاصله می انداخته تا آنجا که او حتی از بوسیدن دست پدر آنگاهی که بدن سردش در کنار حیاط حسینیه ارشاد و در زیر چادری آرمیده بود نیز ابا و پرهیز داشته است. با نوید بازرگان در خصوص دیدگاههای پدر (مهدی بازرگان) در آخرین سخنرانی و برخی حرف و حدیث ها بر سر آن به گفت و گو نشستیم و بحث مان به مشی سیاسی پدر و تلقی لیبرالیستی از فکر او نیز رسید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری