هرتزوگ

هرتزوگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

. هرتزوگ مردی میان سال و یک استاد دانشگاه روشنفکر و دارای افکار اصیل است که همسر بسیار زیبا و جوانش مادلین به تازگی از او جدا شده و معشوقه دوست صمیمی او والنتاین گشته است . این موضوع شوک عاطفی بزرگی به هرتزوگ وارد نموده و تا حدودی او را از حالت تعادل خارج کرده است . در این شرایط جدید ، هرتزوگ شروع به نامه نوشتن می کند و بحث ها و استدلال های درونی خود را در نامه ها بیان می کند . این نامه ها خطاب به مادلین ، دوستانش ، همکارانش ، فامیلش ، افراد فوت شده ، دانشمندان مشهور ، رئیس جمهور و .... می باشد . هر چند این نامه ها هیچ کدام پست نمی شوند . این نامه ها از سوی مردی شکست خورده ، فریب داده شده و در اوج نا امیدی نوشته شده اند و هرتزوگ دائما در حین نوشتن نامه ها با رسیدن به یک جمله یا کلمه خاصی ، تمرکز نامه نویسی را از دست می دهد و به دنبال خاطراتش می رود و در بین خاطرات متوجه می شود باید به شخص دیگری نامه بنویسد . هرتزوگ که استاد فلسفه و زبان است برای حل مشکلش نمی تواند از دانش خود استفاده کند . این کتاب یکی از معروف ترین کارهای سال بلوست و در سال 1964 عنوان پرفروش ترین کتاب سال را از آن خود کرد . خیلی ها عقیده دارند که کتاب بر اساس زندگی سال بلو و همسر دومش الکساندرا چاکباسوف نوشته شده اما خودش راجع به این کتاب می گه : کتاب هرتزوگ یک رمان فکاهی است. آن را در زمانی نوشتم که از دست انداختن امریکایی های تحصیلکرده لذت می بردم . بلو در سال 1976 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: پ‍ی‍ک‍ان‌‏‫، ۱۳۷۹
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری