بخش دوم کتاب فیزیک سال ششم دبیرستان رشته ریاضی نظام قدیم

بخش دوم کتاب فیزیک سال ششم دبیرستان رشته ریاضی نظام قدیم

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نصراله حاج سید جوادی

توضیحات

بخش دوم کتاب فیزیک سال ششم ریاضی دبیرستان نظام قدیم آموزشی همان طور که قبلا وعده داده شده بود اینک بخش دوم کتاب درسی فیزیک سال ششم ریاضی دبیرستان نظام اموزشی قدیم که در فاصله نیمه دوم دهه 40 و نیمه اول دهه 50 در دبیرستانهای کشور تدریس می شد به علاقه مندان تقدیم می دارم. هر چند که دانش فیزیک در نیم قرن اخیر دچار تحولاتی شگرف گردیده و همراه با آن زندگی جوامع بشری نیز دستخوش توسعه و استفاده از دستاورد ها و اختراعاتی جدید گردیده اما این علم شمشیری دو لب است که علیرغم خدمات فراوان مولود اختراعاتی نیز گردده است که موجودیت تمدن و جهان را تهدید می نماید. در زمانی که این کتاب تدریس می گردید آپولوی یازده بر سطح کره ماه فرود امد(سال1969 ) و افق های جدید را پیش روی ادمیان گشود ولی پیش از آن نیز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی جهان را در بهت و وحشت فرو برده بود (سال1945) اینها همگی شاخه هائی از فیزیک هستند. علیرغم همه تحولات مبانی علم فیزیک بر قوانین و اصولی قراردارد. و می توان گفت اغلب این قوانین و نظریه ها بر مبنای مشاهدات روزمره وساده ای است از همین روست که مطالب این کتاب نیز علیرغم گذشت نیم قرن هنوز قابل استناد اند. در قسمت دوم کتاب بیشتر مفاهیم امواج صوتی و نوری تداخل و تشدید لوله های صوتی و موسیقی الکتریسیته و مغناطیس و اثار جریان های متناوب بحث می گردد. روانی مطالب کتاب در حدی است که خواننده بدون نیاز فراوان به معلم می تواند مطالب را دریابد. حق تکثیر: کتاب درسی قدیمی و تمامی حقوق ان مربوط به وزارت اموزش و پروش دوران پیش از انقلاب است. و تجدید چاپ نشده است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری