بخش سوم کتاب فیزیک سال ششم ریاضی دبیرستان - 1340

بخش سوم کتاب فیزیک سال ششم ریاضی دبیرستان - 1340

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نصرالله حاج سید جوادی

توضیحات

. بخش سوم کتاب درسی فیزیک سال ششم ریاضی دبیرستان نظام اموزشی قدیم که در فاصله نیمه دوم دهه 40 و نیمه اول دهه 50 در دبیرستانهای کشور تدریس می شد به علاقه مندان تقدیم می دارم. هر چند که دانش فیزیک در نیم قرن اخیر دچار تحولاتی شگرف گردیده و همراه با آن زندگی جوامع بشری نیز دستخوش توسعه و استفاده از دستاورد ها و اختراعاتی جدید گردیده اما این علم شمشیری دو لب است که علیرغم خدمات فراوان مولود اختراعاتی نیز گردده است که موجودیت تمدن و جهان را تهدید می نماید. در زمانی که این کتاب تدریس می گردید آپولوی یازده بر سطح کره ماه فرود امد(سال1969 ) و افق های جدید را پیش روی ادمیان گشود ولی پیش از آن نیز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی جهان را در بهت و وحشت فرو برده بود (سال1945) اینها همگی شاخه هائی از فیزیک هستند. علیرغم همه تحولات مبانی علم فیزیک بر قوانین و اصولی ثابت قراردارند. و می توان گفت اغلب این قوانین و نظریه ها بر مبنای مشاهدات روزمره وساده ای است مانند انچه که برای ایزاک نیوتون در افتادن سیب از درخت اتفاق افتاد و ذهن خلاق او را به کشف قوانین اساسی مکانیک و قانون جاذبه و سقوط اجسام در خلا رهنمود گشت از همین روست که مطالب این کتاب نیز علیرغم گذشت نیم قرن هنوز قابل استناد اند. با این حال شاخه هائی از غلم فیزیک جدید مانند نظزیه کوانتم بطلان برخی از قوانین را در پی داشته است در قسمت سوم کتاب ادامه مباحث مربوط به الکتریسیته و مغناطیس و اثار جریان های متناوب و سپس مباحثی مانند ساختمان اتم و رادیو اکتیویته در حوزه فیزیک جدید مطرح می گردد.بخش ضمیمه کتاب نیز به موضوع تسخیر فضا و ساختمان موشک و ماه مصنوعی می پردازد..
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری