بلوغ دروغ در معرفی حلاج: نگاهی به حلاج نوشته میرفطروس

بلوغ دروغ در معرفی حلاج: نگاهی به حلاج نوشته میرفطروس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی چهل تنی

توضیحات

منصور حلاج را باید اسرار و معارف وحدت وجود به شمار آورد. حلاج عارفی بلندپرواز و بی‌پروا بود. مذهب عشق الهی را در کوچه و بازار، بدون هراس از خلیفه و فقهای درباری به مردم می‌آموخت، تا به حدی که جان خویش را بر سر این کار نهاد و به ناجوانمردانه‌ترین وجهی شهید شد. عرفای مشهور پس از وی مانند احمد غزالی، عین القضات همدانی و بقلی شیرازی همه ریزه‌ خوار خوان گسترده عرفان حلاج بوده‌اند. این کتاب در نقد و بررسی پژوهش‌های کتاب «حلاج» نوشته علی میرفطروس به نگارش درآمده است. نویسنده می‌گوید «فعلا نمی‌خواهم بگویم حلاج آن نیست که این حلاج‌شناس برگزیده، بلکه موقتا می‌پذیریم که ایشان در عین سرسپردگی، لیکن با امانت و صداقت وارد تاریخ شده و حلاجی را از میان حلاج‌ها انتخاب کرده و آنچه در تأیید پیش‌داوری و خط فکری‌اش بوده، دست‌چین کرده و ابدا آدم‌ربایی و تحریفی در کار نیست. اما کدام کس می‌پذیرد چنین حلاج هفت خطی روشنفکری است انقلابی؟»
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری