برگزیده ای از نوشته ها و سخنان محمدرضا شاه پهلوی

برگزیده ای از نوشته ها و سخنان محمدرضا شاه پهلوی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدرضا پهلوی

توضیحات

سخنی میهن پرستانه از آخرین شاه ایران (برگرفته از خود کتاب): ملتی که 2500 سال سابقه سلطنت دارد و عمیقترین سنن ملیّت بطوری با روح و خون او عجین شده که بصورت جزء لاینفک آن درآمده است، دارای چنان فضائلی است که شاید به آسانی نتوان به عظمت آن پی برد. راست است که در طول تاریخ کهنسال این کشور، دوره های انحطاطی نظیر آنچه برای هر ملت دیگری روی داده برای ما پیش آمده و ما را مدتی در حال عقب ماندگی نگه داشته است، ولی همان غریزه ذاتی و لیاقت نهانی و فطری ملت ما بکرّات بصورتی معجزه آسا بروز کرده است و ما هر بار نشان داده ایم و آتیه نیز نشان خواهیم داد که چطور می توانیم با نیروی روحی شگفت آور خاصّ این ملت کهنسال که در طول قرون، در کوره های حوادث بصورت پولادی آبدیده درآمده است خود را بپایه مترقی ترین ملل و سعادتمندترین جوامع برسانیم. ............................ از پیام شاهنشاه بمناسبت سالروز بیست و هشتم مرداد - 28 مرداد 1338 //
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری