برنامه ریزی فرهنگی 1

برنامه ریزی فرهنگی 1

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

گروه نویسندگان تکامل فرهنگی بدون برنامه‌ریزی فرهنگی، خیالی بیش نیست. برنامه‌ریزی فرهنگی یعنی تنظیم روندی از پیش طراحی شده در رسیدن به اهداف مشخص و زمان‌بندی شده فرهنگی. آنچه لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی را ضروری می‌سازد، بهبود کمی و کیفی محصولات فرهنگی یا به اصطلاح، ساختارهای فرهنگ‌سازی جامعه و اصلاح ساختار جامعه می‌باشد. برنامه‌ریزی فرهنگی به الگوی فرهنگی وابسته است و مدل فرهنگی نیز تلقی خاصی از معنای فرهنگ، ساز و کار پیدایش و گسترش فرهنگ، تعامل فرهنگ با عوامل هم‌عرض جامعه، اهداف فرهنگی و امثال آن می‌باشد. بنابراین، برنامه‌ریزی فرهنگی الزامات و ضرورت‌های خاص خویش را داراست که عبارتند از: 1- ضرورت توجه به فرهنگ و ساماندهی فرهنگی؛ 2- ضرورت و مفهوم برنامه‌ریزی فرهنگی (به‌عنوان معیار تصمیم‌گیری فرهنگی)؛ 3- ضرورت مدل فرهنگی برای برنامه‌ریزی فرهنگی؛ 4- ضرورت مدل اسلامی برای برنامه‌ریزی فرهنگی در نظام اسلامی. پژوهشنامه‌ای که پیش رو دارید در راستای تبیین برنامه‌ریزی فرهنگی و ضرورت آن در تکامل فرهنگی تدوین شده و در آن مقالاتی جهت روشن‌سازی مفهوم آن درج شده است. امید است این پژوهشنامه در حد خود بتواند به اهمیت موضوع پرداخته و نقش مهم آن را در پیشبرد جوامع نشان دهد. فهرست مطالب پیشگفتار مقدمه‌ای بر مراحل اجرایی برنامه‌ریزی جامع فرهنگی/ سیدرضا صالحی امیری و اسماعیل کاوسی دولت و برنامه‌ریزی فرهنگی/ اسماعیل کاوسی و فرزانه چاوش‌باشی معرفی مدل‌هایی برای برنامه‌ریزی فرهنگی/ فرزانه چاوش‌باشی ارزیابی برنامه‏های فرهنگی در برنامه‏های اول تا سوم توسعه و چالش‌های برنامه‏ریزی فرهنگی/ مینا اصفهان رویکردهای فرهنگی و الزامات مدیریتی آن/ سیدرضا صالحی امیری و امیر عظیمی جعبه ابزار برنامه‌ریزی فرهنگی مشارکتی بین 2010 میراث کنونی و شبکه خلاق شهری در کانادا/ برگردان: فاطمه توحیدی حق تکثیر: در سایت مرکز تحقیقات استراتژیک به نشانی زیر در اختیار عموم است: http://www.csr.ir/center.aspx?lng=fa
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری