بررسی و سنجش جوامع اطلاعاتی و دانش محور: چالشی آماری

بررسی و سنجش جوامع اطلاعاتی و دانش محور: چالشی آماری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

شورای عالی اطلاع رسانی و کمیسیون ملی یونسکو موضوع: نظام های اطلاعاتی و مسائل سنجش مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیحات: پیدایش جامعه جهانی اطلاعات یا دانش‌محور را میتوان هم یک فرصت و هم یک چالش تلقی کرد. این تحول برای جوامعی که از قبل درصدد بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برآمده‌اند، فرصت به شمار میآید و برای دیگر جوامع چالش. متأسفانه تاکنون این تحول با نابرابری شدید در امکان دسترسی به این فرهنگ جدید میان کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه و همچنین میان بخشهای برخوردار و محروم در درون جوامع همراه بوده است. تأمین زیرساخت یکی از شرایط لازم است، اما شرط کافی برای رفع این نابرابری نیست. هنجارهای محلی در زمینة آداب و رسوم، سنتها و برداشتها اغلب نقش نیروی محرکه و یا ترمز را در دسترسی به این فناوریها ایفا میکنند. این موضوع باید مد نظر کسانی باشد که سیاستهای ملی را رقم میزنند تا بتوانند جامعة خود را به سوی جهانی سوق دهند که در آن شعار « اطلاعات برای همگان» به یک واقعیت تبدیل شود. حق تکثیر: کمیسیون ملی یونسکو: 1384
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری