جشن تولد

جشن تولد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اسلاومیر مروژک

توضیحات

اسلاومیر مروژک به سال ۱۹۳۰ در کراکوى لهستان به دنیا آمد. وی که با دید انتقادی به مسایل لهستان نگاه می‌کرد، مجبور به ترک وطن شد و دولت لهستان تابعیت او را لغو کرد. مروژک کار هنرى خود را با طراحى کاریکاتور براى مطبوعات لهستان آغاز کرد که بعدها از طنز تصویرى به طنز نوشتارى و نمایشی گرایش پیدا کرد و در سال ۱۹۵۷ اولین مجموعه داستانى خود را تحت عنوان «فیل» منتشر کرد. از دیگر آثار او می‌توان به نمایشنامه‌هاى «سفیر»، «قوزى»، «واتزلاف»، «مهاجران» و «عشق در کریمه» را نام برد. مروژک از طنز تلخ و سیاه براى بیان اندیشه‌ی خود بهره مى‌گیرد و سعى بر آن دارد که خود را در پس تصاویر پنهان کند. او در ضمن از خنداندن غافل نیست، تا با لحنى شیرین و شاد، طعمى تلخ و گزنده را به خورد مخاطب‌اش دهد. حق تکثیر: کتاب جمعه سال اول شماره ۵
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری