دیدگاههای ادموند برک درباره انقلاب فرانسه

دیدگاههای ادموند برک درباره انقلاب فرانسه

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

سید جواد طباطبایی این کتاب، خلاصه ای از درسگفتارهای سید جواد طباطبایی درباره اندیشه سیاسی انقلاب فرانسه است که به بررسی دیدگاههای ادموند برک، فیلسوف محافظه کار انگلیسی درباره انقلاب فرانسه پرداخته است. «واکنش اهل نظر در انگلستان به انقلاب فرانسه از همان نخستین ماه های پیروزی انقلاب آغاز شد که نخستین و در عین حال مهم ترین آن‌ها رساله ‌ای با عنوان تأملاتی دربارة انقلاب در فرانسه اثر اِدْمند برک بود. برک اهل نظر در سیاست و در دوره هایی نیز نمایندة مجلس عوام انگلستان بود و به بهانة پاسخ به نامة جوانی فرانسوی، که پیشتر چند صباحی در انگلستان میهمان او شده و نظر او را دربارة اتفاقات فرانسه پرسیده بود، در نوامبر 1790، در رساله ‌ای مفصل، انقلاب در فرانسه را مورد بررسی قرار داد و دیدگاه های خود را دربارة انقلاب، با توجه به اصول حکومتی سلطنت مشروطه در انگلستان، توضیح داد و به پی‌آمدهای این دگرگونی بنیادین در فرانسه و نیز در کشورهای اروپایی اشاره کرد. رسالة برک نمونه ‌ای جالب توجه از رویکرد اندیشة لیبرال ـ محافظه کار انگلیسی است...»
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری