کاستی عمده‌ی گزارش دشواریهای دیوان خاقانی

کاستی عمده‌ی گزارش دشواریهای دیوان خاقانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعید مهدوی‌فر

توضیحات

. گزارش دشوار یهای دیوان خاقانی به قلم محقق فرزانه، میرجلال الدین کزّازی، چند سالی است که در دسترس دوستداران ادب پارسی و خاقانی پژوهان قرار گرفته و تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است. رسالت این اثر همچنانکه از عنوان آن دانسته می شود این بوده که دشواری های دیوان خاقانی را گزارش و شرح کند. گرچه این اثر توانسته تحلیل بلاغی قابل توجهی از ابیات خاقانی عرضه کند؛ اما در تحلیل بن مایه های سخن یا همان پشتوانۀ فرهنگی شاعر توفیقی حاصل نکرده است. مؤلف با نگاهی کاوشگرانه به اشارات دیوان خاقانی ننگریسته، به تحقیق بایسته در این باب نپرداخته، و در مواردی نیز اشارات را نادرست گزارش کرده است؛ این امر سبب شده تا گزارشگر محترم نتواند سیمای خاقانی را چنانکه هست و بایستۀ اوست به تصویر بکشد و مخاطبان را با سخن او پیوند دهد. حق تکثیر: گزارش میراث، دورۀ دوم، ضمیمۀ شمارۀ سه، زمستان 1391
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری