بیچاره آن مرحوم

بیچاره آن مرحوم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

داستان کوتاه لوییجی پیراندلو درسال ۱۸۶۷ میلادی در یکی از شهرهای سیسیل ایتالیا با نام «آگریچنتو» متولد شد. پدرش به تجارت گوگرد مشغول بود و به همین علت او را به تحصیل در رشتههای فنی تشویق کرد. اما او علیرغم میل پدرش، در دبیرستان و سپس دانشگاه شهر رم ثبت نام کرد و به تحصیل ادبیات پرداخت. وی اولین اشعار خود را در سالهای ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۸ سرود که این مجموعه تحت عنوان «درد مطبوع» در سال ۱۸۸۹ منتشر شدند. پیراندلو در سال ۱۸۹۳ در شهر رم مقیم شد و به عنوان روزنامهنگار به فعالیت پرداخت. اولین رمان او با نام «زن مطرود» به صورت پاورقی در یکی از نشریات منتشر شد. این رمان، شرح حال زنی جوان است که به اتهام واهی خیانت، از جانب همسر خود طرد میشود. وی پس از سالها فعالیت ادبی در زمینه رمان و نمایشنامه و داستانکوتاه، شهرت قابل توجی کسب کرد. در سال ۱۹۲۹ از او برای عضویت در فرهنگستان ایتالیا دعوت شد و در سال ۱۹۴۳ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. این نویسنده علاوه بر فعالیتهای ابتداییاش در سرودن شعر، در حدود ۴۰ نمایشنامه، هفت رمان و ۲۵۰ داستان کوتاه از خود به جای گذاشت و سرانجام ۷۱ سال پیش در ۲۰ دسامبر ۱۹۳۶ بر اثر بیماری، دیده از جهان فروبست. کالبد او را بنابر وصیتش سوزاندند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری