فصل بیست و دوم فیزیک دانشگاهی –قانون گوس-ویرایش چهاردهم

فصل بیست و دوم فیزیک دانشگاهی –قانون گوس-ویرایش چهاردهم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

تالیف: راجر فرید من -هیو یانگ در فیزیک، یک ابزار مهم برای تسهیل مسائل ، استفاده ازخواص تقارن سیستم است. بسیاری از سیستم های فیزیکی متقارن هستند. به عنوان مثال، یک جسم استوانه ای شکل پس از چرخش آن درحول محور خود متفاوت به نظر نمی آید، یک کره فلزی باردار پس از چرخیدن ان حول هر محور از مرکز آن همسان نظر می رسد در این فصل ما از ایده تقارن همراه با یک اصل جدید به نام قانون گاوس برای ساده کردن محاسبات میدان الکتریکی استفاده می کنیم. به عنوان مثال، میدان یک خط مستقیم یا توزیع بار بر یک صفحه باردار است که ما با استفاده از برخی از انتگرالگیری های نسبتا پیچیده در بخش 21.5 به دست آوردیم، در چند مرحله با کمک قانون گاوس به دست می آید. در واقع، اما قانون گاوس چیزی بیش از یک راه برای ساده تر کردن برخی محاسبات است. این بیانیه ای اساسی در مورد رابطه بین بارهای الکتریکی و میادین الکتریکی است. در میان چیزهای دیگر، قانون گاوس به ما در درک چگونگی توزیع بار الکتریکی بر روی اجسام رسانا می تواند کمک کند اهداف های آموزشی در این قصل 22.1 چگونه شما می توانید آهنگ بار در یک سطح بسته را با بررسی میدان الکتریکی درروی سطح محاسبه کنید. 22.2 مفهوم شار الکتریکی و نحوه محاسبه آن چگونه است. 22.3 چگونه قانون گاوس شار الکتریکی درون یک سطح بسته را به بارهای محصور شده توسط سطح مربوط می کند. 22.4 چگونه با استفاده از قانون گاوس میدان الکتریکی ناشی از توزیع متقارن بارها محاسبه می شود. 22.5 بارها در رسانا ی باردار کجا واقع شده اند. حق تکثیر: این فصل کتاب توسط ارسال کننده از متن اصلی ترجمه شده است و استفاده از آن برای عموم دانش پژوهان رایگان است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری