انسان دنیای خود را گسترش می دهد: چگونه انسان غول شد (قسمت دوم)

انسان دنیای خود را گسترش می دهد: چگونه انسان غول شد (قسمت دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ایلین سگال

توضیحات

. دو عامل اساسی باعث شد انسان به درجه رشد و تکامل امروزی برسد 1- شست دست و 2- زبان تنها موجودی در علم خلقت که توانست در طول بیش از 100 میلیون سال انگشت شست خود را روبروی دیگر انگشتان قرار دهد انسان بود هیچکدام از حیوانات حتا شمپانزه و ارونگوتان نمی توانند به خوبی و مهار ت انسان انگشت شست خود را خم کنند این مسله باعث شد انسان اولیه بتواند ابزار بسازد و با ساخت ابزار به مرور بتواند بر زندگی خود و طبیعت تسلط یابد . دومین خصوصیت منحصر به فرد انسان تکلم است قوس دهانی زیاد و حنجره انسان باعث شد او بتواند ارتباط کلامی با دیگر انسانه بر قرار کرده و تجربیات خود را به دیگران منتقل کند .در بین حیوانات طوطی و مینا می توانند تقلید صدای انسان را در اورند اما انها از درک انچه می گویند عاجز هستند نزدیکترین حیوان به انسان از لحاظ ساختمان حنجره میمون است .این حیوان دارای حنجره مشابهه انسان است اما قوس دهانی کافی را برای چرخش زبان ندارد شاید میلیونها سال دیگر و بر اثر یک جهش میمونها نیز بتوانند شروع به صحبت با انسان کنند به شرط انکه در انروز انسانی در روی کره زمین باقی باشد ... حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: امیر‌کبیر‏‫، ۱۳۵۳
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری