شیمی و تکنولوژی رنگ

شیمی و تکنولوژی رنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: هوشنگ حمیدیان – دکتر سید ضیاء محمدی با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و صنایع شیمیایی و نساجی لازم است که تدابیری عرضه شود که تولیدات صنعتی نه تنها از جنبه کمی وکیفی بلکه از جنبه زیبا شناختی نیز طرح ورنگ مناسبی داشته باشند . بنابراین در سطح داخلی و بین المللی بازار مناسبی برای این تولیدات به وجود آید . دراین راستا لازم است در برنامه درسی دانشجویان شیمی که احتمالاً در شاخه ای از صنایع شیمیایی مشغول به کار خواهند شد ، درس شیمی رنگ به عنوان درسی الزامی در ادامه دروس شیمی آلی به دانشجویان ارائه گردد تا برطرف کننده نیاز دانشجویان باشد . این کتاب درسی به همین منظور به رشته تحریر در آمده است . همراه با تحولات مختلف در رشته شیمی ، تعداد زیادی فرایند در زمینه شیمی رنگ نیز ارائه شده است که مطالعه این واکنش ها فرایندها و تبدیلات امری لازم به نظر می رسد. در این کتاب سعی شده مطالب مورد نیاز گرد آوری و تدوین شوند. با توجه به اینکه یکی از معضلات مهم در زمینه صنایع شیمیایی ورنگ ، پسماندهای مضر و آلوده کننده محیط زیست است در مطالب درسی این کتاب به این جنبه نیز توجه شده و واکنش ها ومطالبی که هماهنگ با حفاظت محیط زیست باشد ارائه شده است . حق تکثیر: حق تکثیر: دانشگاه پیام نوذ - 1390 ،این کتاب برای اولین بار توسط دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی (PDF) در سایت دانشگاه پیام نور و به دنبال آن در دیگر سایت های شیمی منتشر شده است .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری