چند کیلومتر و نیمی از واقعیت

چند کیلومتر و نیمی از واقعیت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اسماعیل شاهرودی

توضیحات

اسماعیل شاهرودی (۱۳۰۴ دامغان، ۱۳۶۰ تهران) یک شاعر معاصر ایرانی بود. تخلص او در شعر، آینده بود. او دوره ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند و در نیمه دههٔ ۱۳۳۰ به حزب تودهٔ ایران پیوست. او سپس در دانشکده هنرهای زیبا در تهران به تحصیل ادامه داد و پس از آن چندی به تدریس و چندی به کار در آموزش و پرورش پرداخت. شاهرودی پس از سفر به هند و همکاری با دانشگاه علیگره، مدتی با لغت‌نامه دهخدا و نیز با محمد معین برای تدوین فرهنگ فارسی همکاری کرد. وی چندی در کمیسیون ملی یونسکو به کار پرداخت و در سال ۱۳۴۴ برای مدتی بازداشت شد و پس از آن تعادل روحی خود را از دست داد و تا پایان عمر به حال عادی بازنگشت. او سرانجام در آذرماه سال ۱۳۶۰ خورشیدی درگذشت. اسماعیل شاهرودی در سال ۱۳۳۰، نخستین مجموعه اشعارش را به نام «آخرین نبرد» با مقدمه نیما یوشیج انتشار داد. او دومین مجموعه اشعارش را در سال ۱۳۳۶ با عنوان «آینده» منتشر کرد. شعر شاهرودی، شعری است اجتماعی که دارای زیبایی و قدرت القای بسیاری است. مجموعه‌های آثار آخرین نبرد (بی‌نا ۱۳۳۰) آینده (امیرکبیر ۱۳۴۶) برگزیدهٔ شعرها (بامداد ۱۳۴۸) م و می در سا (پیام ۱۳۴۹) هر سوی راه، راه، راه، راه (بوف ۱۳۵۰) آی میقات نشین (زمان ۱۳۵۱) چند کیلومتر و نیمی از واقعیت(مجموعه داستان) (برگرفته از ویکی پدیا) کتاب حاضر از مجموعه داستانهای این شاعر بزرگ است که تقدیم همه عزیزان در کتابناک می گردد. حق تکثیر : ‫ت‍ه‍ران‌‬‏‫: نشر بوف‬‏‫‏، ۱۳۴۹.‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری