دفترچه خاطرات و فراموشی و مقالات دیگر

دفترچه خاطرات و فراموشی و مقالات دیگر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد قائد

توضیحات

"خواندن نوشته های محمد قائد برای من به راستی لذت بخش است. او یک روزنامه نگار و جستار نویس (essayist) بسیار برجسته است که چندین مجله را نیز در این دوران سردبیری کرده است. نگاه تیز او با قلم چالاک وبی باک و طنز و تسخر هنرمندانه و ظریف، در آمیخته با دانشوری او در روانشناسی و جامعه شناسی و ادبیات، نوشته هایی روشنگرانه پدید می آورد که زبان فارسی میتواند به آنها بنازد." داریوش آشوری، سایت کتابچه "مقاله ها را کمتر با ذکر تاریخچه ی موضوعی که می خواهد در باره اش بنویسد یا مقدماتی که معمول مقاله هاست آغاز می کند. نثر او دقیق است کلی گویی نمی کند. نوشته هایش از طنزی ظریف که مهر او را بر خود دارند خالی نیست. "گفتن به در تا دیوار بشنود" و به نعل و به میخ زدن در کشور ما سنت غالب در نوشته های انتقادی است. در مقاله های قائد همه چیز به صراحت گفته میشود." فرخ امیر فریار، جهان کتاب حق تکثیر: این کتاب (مجموعه مقالات) توسط نویسنده ی اثر در سایت شخصی او به آدرس mghaed.com موجود است و چاپ آن در سال 1389 به پایان رسیده است. پیش درآمد یک: تأمل در چند مفهوم و تعریف دربارة نوستالژی مفهوم آینده در ادبیات قدیم و در تفکر اجتماعی معاصر اسنوبیسم چیست؟ دو: چشم ‏اندازهاى اجتماعى فرزانگان و بقّالها دگردیسىِ یک آرمان سه: نگاه به گفتار و نوشتار و رفتار دفترچة خاطرات و فراموشى دربارة‌ سانسور نتیجة اخلاقى را فراموش نفرمایید به مردگان نمرة انضباط بدهید و بگذارید استراحت کنند آیا شهرتْ ویتامینِ روح است؟ دربارة الهام، توارد، اقتباس و دستبرد این صفحه براى شما جاى مناسبى نیست در فضیلت نامها آن سوی آستانه مردی که خلاصة خود بود: احمد شاملو ( ‌1379-1304) 043 حق تکثیر: تهران: طرح نو‏‫، ۱۳۸۴ موجود در سایت شخصی نویسنده به آدرس: mghaed.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری