دفترچه پس انداز

دفترچه پس انداز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

آلبا دسس پدس در سال ۱۹۱۱ در رم به دنیا آمد پدرش کوبایی بود ولی او پس از ازدواج با یک سرهنگ ایتالیایی تبعه ایتالیا شد. نویسندگی را از ۱۹۳۴ با انتشار مقالاتی شروع کرد.رمان او به نام “هیچ کس به گذشته بر نمی گردد” و کتاب دیگرش به نام “فرار” هر دو توسط فاشیست ها توقیف شد در سال ۱۹۴۴ مجله سیاسی وادبی و وعلمی مرکوری را بنیان نهاد و تا سال ۱۹۴۸ آن را اداره کرد. آلبا دسس پدس امروزه یکی از مشهورترین نویسندگان ایتالیا و جهان است. آلبا سس پدس در آثارش نگاه‌ها را به سوی موقعیت زنان در خانواده که به نظرش فوق العاده مسأله ساز است، جلب می کند. آثار او عبارتند از: “از طرف او” ، “دفترچه ممنوع”، ” تازه عروس”،یک دسته گل بنفشه”،” درخت تلخ”، ”دیر یا زود”، “عذاب وجدان” ، “پشیمانی” ... وی در سال ۱۹۹۷ چشم از دنیا فرو بست. آلبا دسس پدس‌ نمایندة زنان نسل خویش است‌. موضوع مشترک همة آثار او «زن ایتالیایی‌» سال‌های میانی قرن بیستم است‌؛ یعنی سال‌های جنگ جهانی دوم و چندین سال پس از پایان جنگ‌. کشمکش پنهان و آشکار زنان این آثار با فضای ناهمگون زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی‌، یکی از جذابیت‌های درونمایه‌ای رمان‌های این نویسنده است‌. هر چند تقابل تاریخی زن با جهان پیرامون‌، مسأله‌ای حل نانشده و جهانی است‌، اما این تقابل در فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف با درجه تیرگی و روشنی متفاوتی آشکار می‌شود. اشتراک در برخی خرده‌فرهنگ‌ها و شباهت اوضاع سال‌های پس از جنگ‌، خوانندة ایرانی را به این نویسندة ایتالیایی نزدیک می‌کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری