دل انار

دل انار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فرزانه راجی

توضیحات

فرزانه راجی، متولد 1333 در شهرستان الیگودرز. فعال سیاسی وفعال زنان. سال 1369 به علت فعالیت سیاسی در سازمانی مارکسیستی دستگیر شد و مدت سه سال زندان بود. مدتی بعد از آزادی از زندان به فعالیت علنی در حوزه زنان پرداخت و فعالیت خود درحوزۀ زنان را با مرکز فرهنگی زنان آغاز کرد. در مخالفت با کار ان. جی. اوئی از این جریان جدا شد و با گروهی دیگر سایت «زنان، ایران و جهان» را راه انداختند. در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بم با همکاری 17 گروه ثبت نشده دیگر «شورای تشکل‌های مردمی» را دایر کردند و در بم در جهت توانمندی‌های زنان و کمک‌رسانی به کودکان اقدام به ایجاد چند تعاونی، کتابخانه و مهد کودک کردند. سایت «زنان، ایران جهان» بعد از مدتی به علت فشارهای موجود عملا تعطیل شد. این بار او با عده‌ای دیگر از دوستانش اقدام به تاسیس هفته‌نامۀ «فکر روز» کردند که هفته‌ نامه‌ای در مورد مسائل روز از دید ِ زنان بود. این هفته نامه نیز پس از 13 شماره ، باز به علت فشارها تعطیل شد. از آن بعد ایشان به عنوان فعال زنان به کار مستقل پرداخته است و درسال‌های اخیر به کار نوشتن و ترجمه نیز روی آورده است. دو کتاب از ترجمه‌های وی توسط نشرچشمه چاپ شده است، به نام های: «سینما در انقلاب» در باره سینمای شوروی از قبل از انقلاب تا بعد از آن و کتاب «کمینگاه» که منتخبی از داستان‌های کوتاه معاصر در امریکا و کاناداست. دو داستان بلند نیز از او در خارج از کشور به چاپ رسیده است: «دل انار» و «دلم‌می‌خواهد هرگز آرزویش نکنم» که این سایت معرف هر دوی آن‌هاست. کتاب "دل انار" با اجازه ی نویسنده و ناشر در این کتاب خانه ی مجازی قرار گرفته است. حق تکثیر : ت‍ه‍ران‌: نشر روش‍ن‍گ‍ران‌ و م‍طال‍ع‍ات‌ زن‍ان‌، ۱۳۸۳.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری