دگرگونی واژگان در زبان فارسی

دگرگونی واژگان در زبان فارسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جواد برومند سعید

توضیحات

واژه‌هایی که در این کتاب فراهم آمده از جنبه‌های مختلف تغییرات آوایی و معنایی است از کتاب «فردوس المرشدیه فی اسرار الصمدیه». این کتاب افزون بر اطلاعاتی که درباره تصوف آغازین ایرانی دارد، وضع اجتماعی ایران و برخورد دین اسلام و زردشتی را در یک دوره معین به‌خوبی روشن می‌کند. افزون بر آن از نظر واژگان زبان فارسی نیز دارای ویژگی‌های فراوانی است که بیشترین آنها در این کتاب فراهم آمده است و از آن می‌توان به این بهره‌ها دست یافت: در پاک‌سازی زبان فارسی و استفاده از واژه‌های فراموش‌شده، در تدوین یک واژه‌نامه مستند و جامع زبان فارسی، در بررسی و پژوهش آواشناسی زبان فارسی، بررسی در سیر تحول تاریخی واژگان زبان فارسی و زبان‌شناسی ایرانی، در تهیه واژه‌نامه تاریخی زبان فارسی. برای سودمندی دو پیوست به کتاب افزوده شده است؛ نخست واژگان مربوط به موضوع کتاب، به عبارت دیگر واژگان خاصی که این کتاب در آن زمینه تدوین شده است؛ پیوست دوم از ترکیبات و اصطلاحات کم‌بسامد زبان فارسی یا ترکیبات این کتاب فراهم شده است. حق تکثیر: تهران، 1363
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری