مراقبه، شور سرمستی

مراقبه، شور سرمستی

  • 3.3 (4 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : راجنیش چاندرا موهان جین

توضیحات

. پاک و ساده بودن، گرانبهاتر از هر چیز است، زیرا هرچه با ارزش است برای قلب پاک و ساده رخ می دهد. پاک و ساده باش تا خدا از آن تو شود. از تمام فریبکاریها، زیرکی ها، دانشها و تمام چیزهایی که به تو، توهم دانستن می بخشد، دست بشوی. با قلبی که در بهت و شگفتی است به سوی خدا حرکت کن تا آنگاه پیروزی تو ناگزیر شود. بدن از تاریکی تشکیل یافته و روح از نور و محل برخورد نور و تاریکی، قلمرو ذهن است. ذهن دارای اندکی نور و اندکی تاریکی است، از این رو همواره در کشمکش است، زیرا همواره به دو جهت مخالف کشیده می شود. بدن آن را به یک طرف می کشد و روح به طرف دیگر و چون هر دو دارای نیروی مغناطیسی برابر هستند، ذهن در میان آنها معلق می ماند. گاهی بدن را برمی گزیند و گاهی روح را.. تو باید از ذهن بیرون آیی تا از این کشمکش رها شوی. کسانی که از آرامش ذهن سخن می گویند، یاوه می گویند. ذهن یعنی ناآرامی، بی ذهنی یعنی آرامش. بنابراین اصطلاح صحیح، «آرامش بدون ذهن است»، آنگاه تو در وجود راستین خود آرام خواهی گرفت.ما در جستجوی خانه ای هستیم. همه، آگاهانه یا ناآگاهانه، با خبر یا بی خبر، کورمال کورمال به دنبال یک خانه هستند. به کشوری دور دست می ماند. روزگاری که تو شاد و خوشحال بودی. تمام ادیان از این میل و احساس بوجود آمده اند، وگرنه هیچ دلیلی برای وجود دین نبود. اگر انسانی در جوانی، در راه دین گام بگذارد، این امکان وجود دارد که آن خانه را بیابد. ذهن استدلال می کند اما هرگز به نتیجه نمی رسد. قلب هیچ گاه استدلال نمی کند اما نتیجه را می داند. این یکی از اسرار زندگی است. قلب ساکت است اما تو را به جایی می رساند. حق تکثیر: م‍ش‍ه‍د: ن‍دای‌ س‍خ‍ن‌، ۱۳۸۲
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری