دیوان بدیع الزمان فروزانفر

دیوان بدیع الزمان فروزانفر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

گردآورنده: عنایت‌الله مجیدی با مقدمه: محمدرضا شفیعی کدکنی «دشمن طاووس آمد پرّ او. شهرت جهانی و اعتبار چشم گیر و استثنایی فروزانفر در قلمرو تحقیقات ادبی و عرفانی در طول پنجاه سال از عمر هفتاد و چندساله اش، سبب شده است که این بخش از حیات معنوی او به کلی فراموش شود.» آنچه به عنوان دیوان بدیع‌الزمان فروزانفر چاپ شده اشعاری است که در مجله‌ها، مجموعه‌ها، سالنامه‌ها، تذکره‌ها، روزنامه‌ها، سفینه‌های چاپی و خطی و یادداشت‌های شخصی ایشان به دست آمده است. شمار این سروده‌ها که بخش عمده آن برای نخستین بار در این مجموعه انتشار می‌یابد بالغ بر دو هزار و هفتصد و سی و هشت بیت است که در هفت بخش با رعایت ترتیب تاریخی تنظیم شده است. عنایت‌الله مجیدی، بخشی از این اشعار را در سال 1351 در دو کتاب، یکی به نام «مجموعه مقالات و اشعار استاد فروزانفر» و دیگری به نام «مباحثی از تاریخ ادبیات ایران» منتشر کرده است، پس از آن نیز اشعار تازه یافته (طی سال های 1349 تا 1368) را در مجموعه مستقل دیگری با عنوان «بدیع الزمان فروزانفر-مجموعه اشعار» چاپ کرده است. پس از انتشار مجموعه سوم، گردآورنده به اشعار بسیار بیشتری از بدیع الزمان فروزانفر دست می یابد که نهایتاً در دیوان حاضر به چاپ رسانده است و اذعان می کند که بعید نیست در آینده ابیات بیشتری از ایشان به دست آید. حق تکثیر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1382
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری