دیوان فارسی فضل الله نعیمی تبریزی وعمادالدین نسیمی شیروانی

دیوان فارسی فضل الله نعیمی تبریزی وعمادالدین نسیمی شیروانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به اهتمام:پروفسور رستم علی اف در عالم توحید چه پستی و چه بالا، در راه ‌حقیقت چه مسلمان و چه ترسا، در کشور صورت، سخن از ما و من آید، در ملک معانی نبود بحث من و ما. از نقش و صفت، نام و نشانی نتوان یافت، آنجا که کند شعشعه‌ی ذات تجلّی. ذرّات جهان را همه در رقص بیابی، آن دم که شود پرتو خورشید هویدا. دوری تو از ذات بود غایت کثرت، وحدت بود آن لحظه که پیوست بدانجا. انجام تو آغاز شد، آغاز تو انجام، چون دایره را نیست نشانی ز سر و پا. بشناس تو خود را و شناسای خدا شو، روشن شود ای خواجه تو را سرِّ معما. ور زان‌که تو امروز به خود راه نبردی، ای بس که به دندان گزی انگشت، تو فردا. مستانِ الستند کسانی که از این جام، در بزم ازل باده کشیدند به یک جا. این است ره حق که بیان کرد نسیمی، وَاللّه شَهیداً و کَفی اَللّه شَهیداً. حق تکثیر: انتشارات دنیا1353
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری