دیوان مختوم قلی فراغی : متن انتقادی (جلد اول)

دیوان مختوم قلی فراغی : متن انتقادی (جلد اول)

  • 2.5 (2 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مختوم قلی فراغی

توضیحات

تصحیح، مقابله‌ی نسخ و مقدمه : نورمحمد عاشورپور بازخوانی نسخ و متن : یوسف قوجق. مختومقلی فراغی (1146-1205ق) شاعر بزرگ و بنیانگذار ادبیات شعری ترکمن است و همان جایگاهی را در ادبیات مردم ترکمن دارد که فردوسی در ادبیات فارسی دارد. آرامگاه او در منطقه ای به نام آق توقای در شمالی ترین نقطه از استان گلستان، نزدیک مرز کشورمان به ترکمنستان قرار دارد و در اردیبهشت هر سال، مردم ترکمن با حضور در کنار مقبره ایشان، یاد او را گرامی می دارند. مختومقلی به خاطر آشنایی با زبان فارسی و مطالعه عمیق آثار سخنوران بزرگ ایران زمین، تأثیر زیادی از بزرگان ادب فارسی پذیرفته و شعرهای او مملو از عشق به میهن، عدالت طلبی، مبارزه با ظلم و بی عدالتی، توصیف های بدیع دشت ترکمن و آرزوهای عموم بشری و... است. حق تکثیر: مالکیت حقوقی اثر متعلق به اینجانب یوسف قوجق است که به صورت رایگان جهت استفاده کاربران محترم علاقمند به ادبیات ترکمن در اختیار این وبسایت قرار می دهم .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری