دعا پیوند انسان با خدا

دعا پیوند انسان با خدا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدرضا نوروزی

توضیحات

. دعا و درخواست کردن یکی از آموزه های دینی و اخلاقی اسلام و با فطرت بشر همراه است. وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُم و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا اجابتتان کنم. و انسان به هنگام فقر و درماندگی خود را محتاج آن حی غنی می یابد و دست دعا به سوی خدای مهربان بلند کرده با ندای " أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ " تنها او را برآورنده حاجات خود می یابد. همان خدایی که به بخشندگی ، عطوفت ، رحمت و کریم بودن موصوف است. همو که برآورنده حاجات نیازمندان است و خوان پر مهرش را بر همگان گسترانیده. آری دعا ارتباط بنده محتاج مطلق با خدای قادر و بی نیاز مطلق است. افزون بر آنکه یکی از راه های نزدیک شدن به پروردگاه نیز به شمار می رود: قُلْ ما یَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّی لَوْ لا دُعاؤُکُم بگو اگر دعایتان نبود پروردگارم به شما اعتنایی نمی کرد. دعا اصل و اساس و بلکه مغز عبادت است که رسول گرام اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند : الدعا مخ العباده. دعا مغز عبادت است. نویسنده در این کتاب با بهره گیری از آیات و روایات معصومین به بررسی معنی و مفهوم دعا و مباحثی همچون اهمیت دعا ، ارتباط دعا با عبادت و قضا و قدر و شرایط ، آداب و آثار دعا پرداخته و در ضمن مباحث خویش داستان ها و حکایاتی از معصومین علیهم السلام در این رابطه مطرح ساخته است. و همچنین دعا و ارتباط با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را یاد آور شده و در پایان دعاهایی را از لسان گوهر باز ائمه علیهم السلام آورده است. حق تکثیر: این کتاب از سایت انتشارات نبا (ناشر کتاب) قابل دریافت است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری