دوران پهلوی

دوران پهلوی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : م. ر. هزار

توضیحات

کتاب دوران پهلوی حاوی عملیات عمده دوران سلطنت رضاشاه پهلوی از 1304 تا 1314 خورشیدی به قلم: م.ر.هزار (عضو اداره نفت جنوب) شیراز، چاپخانه هزار شهریورماه 1314 صفحات ابتدایی کتاب، برداشتی از گرامی نامه عصر آزادی چاپ شیراز در 4 آبان 1312 تحت عنوان "عملیات 8 ساله اعلیحضرت پهلوی" است که از یک روزنامه فرانسوی ترجمه و منتشر گردیده بود. در ادامه، مولف به ذکر گوشه ای از تحولات 10 سال اولیه پادشاهی رضاشاه پهلوی (1304 تا 1314 خورشیدی) می پردازد و به اقداماتی که در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، نظامی و... برای بهبود اوضاع ایران و پیشرفت کشور صورت گرفته، می‌پردازد. م.ر.هزار نویسنده کتاب خود از مشروطه‌خواهان آن زمان بوده است. او مدرنیته را با سنت در تضاد همیشگی نمی‌داند، بلکه بازنگری و درس‌گیری از گذشته را رمز موفقیت می‌داند که خود در تجربیات زندگی خویش به آن رسیده است. همکاری با قشون جنوب در مرحله اول و پافشاری برای انحلال آن قشون بعد از آگاهی یافتن از اهداف آن قشون، نشان‌دهنده آمادگی در تجددطلبی او و گذر کردن از اشتباهات گذشته می‌باشد. حق تکثیر: انتشار در اینترنت بطور رایگان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری