یک مقاله و یک گفتگو

یک مقاله و یک گفتگو

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

از دکتر محمد علی همایون کاتوزیان دکتر محمد علی همایون کاتوزیان (متولد ۲۶ آبان ۱۳۲۱، تهران) که در ایران وی را به نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران به نام هما کاتوزیان نیز می‌شناسند، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، و دانشمند علوم سیاسی و منتقد ادبی است که زمینه تحقیق مورد علاقه‌اش مسائل مربوط به ایران می‌باشد. ابتدای مقاله‌ی جامعه‌ی کوتاه مدت: ایران‌ برخلاف‌ جامعه‌ی دراز مدت‌ اروپا جامعه‌ای‌ کوتاه‌ مدت‌ بوده‌ است‌. در این‌ جامعه‌ تغییرات‌ ــ حتی‌ تغییرات‌ مهم‌ و بنیادین‌ ــ اغلب‌ عمری‌ کوتاه‌ داشته‌ است‌. این‌ بی‌تردید نتیجه‌ی فقدان‌ یک‌ چارچوب‌ استوار و خدشه‌ناپذیر قانونی‌ است‌ که‌ می‌توانست‌ تداومی‌ دراز مدت‌ را تضمین‌ کند. در دوره‌های‌ کوتاه‌ مدت‌ حضور طبقات‌ لشکری‌، دیوانی‌ و مالک‌ چیزی‌ نمایان‌ بود. قسمتی از گفتگو درباره‌ی جامعه شناسی و رسانه‌های مشروطه: ... زبان و ادبیاتی که روزنامه‌ها، یا بیشتر آنها و یا بهترین آنها، در دوره مشروطه برای مقاله، شعر، بحث و گفت‌وگو به کار می‌بردند نسبت به زمان‌های پیشین زبان خیلی تازه تری بود. مهم‌ترین ویژگی این زبان نوین، ساده نویسی بود و به همین دلیل بود که مطالب این روزنامه‌ها برای عده بیشتری از مردم، حتی برای آن‌هایی که فقط خواندن بلد بودند مفهوم‌تر بود...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری