رساله فدون: درباره روان

رساله فدون: درباره روان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : افلاطون

توضیحات

. رساله حاضر مشتمل بر 203 صفحه با گفتگوی فدون که روز مرگ سقراط بر بالین او بوده است ، با دوستش اشکرات آغاز می شود. فدون ماجرای آخرین روز زندگی سقراط را برای او حکایت می کند. صحنه هایی را که افلاطون از برخورد سقراط با دوستانش و رفتار او در برابر مرگ مجسم می کند، بسیار عالی است. موضوع مورد بحث ، زهر نوشیدن سقراط است. آتن سقراط را محکوم کرده و او نیز با خوشحالی زیادی برای اجرای حکم و آشامیدن زهر آماده است. سیمیاس و کبس دو نفر از فیثاغورثیان بر وی خرده می گیرند که دوری از دوستان نباید تو را شاد کند. سقراط می گوید: از مرگ ترسی ندارم زیرا می دانم که روان من و روان دیگران پس از مرگ جاوید خواهد ماند. سیمیاس و کبس به جاویدان بودن روان اعتراض می کنند ، آن گاه سقراط با استدلالی در چهار مرحله همراه با برهان ، نامیرندگی و جاویدان بودن روان را به اثبات می رساند.... حق تکثیر : انتشارات باستان ، 1344
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری