دستور تاریخی فعل (جلد دوم)

دستور تاریخی فعل (جلد دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن احمدی گیوی

توضیحات

دستور تاریخی فعل (جلد اول) http://ketabnak.com/book/78837 دستور تاریخی، دستور زبانی است که قواعد صرف و نحوی زبان را در دوران گذشته بررسی می­کند و درباره­ی تاریخ پیدایش و رواج و متروک شدن این قواعد بحث می­کند. به عبارت دیگر، دستور تاریخی از این بحث می­کند که یک زبان و یک واژه چگونه تغییر کرده و تحول یافته تا صورت امروزی خود را پیدا کرده است. به عبارت دیگر دستور تاریخی، تحول دستوری زبان را در طول زمان بررسی می‌کند، در حالی­که دستور همزمانی یا توصیفی، قواعد زبان را در زمانی معین مطالعه می­نماید. همان­طور که می­دانیم، گقتار یک نسل هیچ­گاه دقیقا مانند پدران یا فرزندان آنها نیست. البته تفاوت­های میان نسل­های متوالی ناچیز است و غالبا مورد توجه قرار نمی­گیرد. با این حال، در یک فاصله­ی زمانی چند صد ساله یا چند هزار ساله، تفاوت­های جزیی دارای اثر تراکمی خواهد بود و اغلب یک زبان معین، شکل کاملا تازه­ای به خود می­گیرد و شباهت آن با شکلی که در مرحله ­ی قبل داشته است، تنها پس از بررسی­های لازم از طریق دستور تاریخی، آشکار می‌گردد. حق تکثیر: قطره، 1380
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری