دو فیلسوف اسلامی

دو فیلسوف اسلامی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن حسنی

توضیحات

. کتاب«بررسى و داورى در مسائل اختلافى میان دو فیلسوف اسلامى، خواجه نصیر و امام فخر رازى»، نوشته دکتر سید حسن حسنى و به زبان فارسى است. از آن‏جا که خواجه، در شرح خود بر اشارات، اعتراضات فخر رازى را به بو على، پاسخ گفته است، لازم به نظر مى‏ رسید که کتابى به زبان فارسى، در زمینه داورى بین آن دو، نگاشته شود؛ کتاب مورد بحث، همین مهم را به عهده گرفته است. کتاب، متشکل از یک پیش‏گفتار، یک مقدمه هشت بندى و چهار بخش است که بخش اول، داراى هفده بند و بخش دوم، داراى دو فصل یازده و پانزده بندى و بخش سوم، داراى ده مسئله و بخش چهارم، داراى شانزده مسئله مى ‏باشد. در این کتاب، اختلاف خواجه و فخر رازى در سیزده مسئله منطقى، بیست و شش مسئله از فلسفه طبیعى، ده مسئله از فلسفه الهى و شانزده مسئله کلامى، مورد بررسى و داورى قرار گرفته است. هم‏چنین آراى خاص و نظرات متناقض هر یک، مورد توجه واقع شده است. حق تکثیر: تهران : دانشگاه تهران، 1373
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری