دو سبک کهن و سه روش نگارش: در یونان باستان و ایران سده های میانه

دو سبک کهن و سه روش نگارش: در یونان باستان و ایران سده های میانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعید هنرمند

توضیحات

سعید هنرمند در دانشگاه ایالتی اوهایو زبان و ادبیات فارسی درس می دهد. سقراط مخالف نوشتن بود. چرا؟ بر آن بود که نوشتن می تواند خواننده را منحرف کند، زیرا نویسنده همراه متنش نیست و نمی داند که نوشته اش چه تاثیری روی خواننده هایش می گذارد. از دید او دانش و حد ادراک هر فرد متفاوت است و بنابراین بعید است که دو نفر به یک درک همسان از متن برسند. متنی که برای یک نفر قابل فهم و روشن است برای دیگری به دلایل مختلف مبهم است و گنگ. تنوع نظر بر مبنای درک و تجربه متفاوت خود گونه ی دیگری از تفاوت درک را پدید می آورد. به همین دلایل بود که سقراط هیچگاه ننوشت و بجای آن از شیوه ی بحث و گفتگوی زنده در طرح نظراتش استفاده کرد. از دید او گفتگو تنها راه برای انتقال سخن و نظر است، زیرا با بحث و گفتگو است که می توان حد و میزان دانش و ادراک مخاطب را دریافت و بر پایه ی آن بحث را ساده یا پیچیده کرد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری