دورنوردی

دورنوردی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : Brian Clegg

توضیحات

واژه ی «دورنوردی» ناگزیر منظره هایی از شگفتی های داستان های علمی تخیلی چون انتقال دهنده های پیشتازان فضا و مخترعان دیوانه ای که برای دانششان مصیبت می کشند را تجسم می کند. دورنوردی که به آن دورترارسانی نیز می گویند به تبدیل ماده به انرژی, ارسال آن به مقصد و تبدیل دوباره آن به ماده گفته می شود. با این کار می توان یک شی را به سرعت نور از جایی به جای دیگر منتقل کرد و بدون توجه به محدودیت های فیزیکی بین دو نقطه با تبدیل شی به داده و ارسال داده های آن از نقطه اول به صورت نور و دریافت آن در نقطه دوم (در مدت زمان کوتاهی نسبت به فاصله) دوباره جسم را به وجود آورد. این مفهوم به اندازه ی سفر سریعتر از نور و ماشین زمان بعید به نظر می رسد. اما دورنوردی به تدریج در حال به واقعیت پیوستن در مقیاس های ریز است. رایانه های کوانتومی با تکیه بر اصولی که کار می کنند امید بزرگی برای یک جهش رو به جلو در فناوری محاسبات هستند. حق تکثیر: نشریه دانشمند - شماره ۶۱۴ - آذر ماه ۱۳۹۳
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری