دین و چالش های جهان امروز

دین و چالش های جهان امروز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ذبیح مدرسی

توضیحات

فرانسیس بیگن گفته است: اندکی فلسفه ممکن است انسان را بی دین کند. امّا مطالعه مستمر و بی مانع فلسفه منجربه درک بهتری از جهان و رابطه دین و فلسفه می شود. ما بر خلاف موجودات دیگر، از توانایی ها و ناتوانی های خود آگاهیم و می دانیم که سرانجام می میریم و می دانیم تا چه حد از حیوانات دیگر متفاوتیم و این نا هماهنگی هستی انسانی به عنوان موجودی متفکر و اندیشمند موجد نیازهایی است که به مراتب والاتر و عالی از غرایز و نیازهای حیوانی اوست و سر سپردگی به یک هدف یا فکر یا نیروی برتر از انسان جلوه ای از کمال گرایی انسان در فراگرد هستی اوست. از طرفی آگاهی انسان از مرگ محتوم خود انگیزه ای مهم برای پیروی از آیین هایی بوده است که وعده می دهند مرگ در حکم پایان کار نیست و این گفته آیین های الهی که پرسش خداوند فطری و درسرشت آدمی است، انعکاسی از آرمان نامیرایی بشر و بر این باور بناست که خدا باوری ضامن زندگی ابدی برای انسان است. حق تکثیر: این کتاب در مالکیت مادی و معنوی من است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری