دیوان ادیب صابر ترمذی

دیوان ادیب صابر ترمذی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ادیب صابر ترمذی

توضیحات

از شعرای نامی قرن پنجم و ششم هجری عهد سلاجقه بزرگ که اصل وی از بخارا بوده است. شیعی مذهب بود. وی بیشتر عمر خود را در خراسان گذراند و جزء خاصان دستگاه مجد‌الدین ابوجعفر علی‌بن حسین موسوی ، رئیس خراسان بود و به ‌واسطهٔ او مداحی سلطان سنجر را برگزید. در شعر به سبک فرخی مایل بود. از شاعران خراسان کسی نزدیک‌تر از او به روش فرخی یعنی سهل و ممتنع شعر نگفته است. "دیوان" وی شامل شش‌ هزار و اندی بیت است. ادیب صابر ترمذی از شعرایی است که تمامی تذکره نویسان و نویسندگانی که درباره وی مطلبی نگاشته اند، او را به روانی گفتار و شیرینی زبان و بلندی طبع ستوده اند. از معاصران، شادروان فروزانفر شعرش را لطیف، خیالش را ساده و طبعش را روان شمرده است. بیشتر قصاید ادیب صابر در مدح مجدالدین ابوالقاسم علی بن جعفر موسوی (نقیب ترمذ) است. حق تکثیر: تهران: علمی، 1343
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری