دیوان فارسی فضولی

دیوان فارسی فضولی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حکیم ملا محمد فضولی

توضیحات

محمد بن سلیمان متخلص به فضولی از شعرا و عرفای قرن دهم است. زادگاه وی عراق عجم بوده و در کنار مزار سیدالشهدا به خاک سپرده شده است. در سال تولد و وفات وی اختلاف نظر بسیاری وجود دارد. وی به سه زبان فارسی، عربی و ترکی تسلط کامل داشته و به زبان فارسی و ترکی دیوان اشعار دارد. قصاید و رساله ای در کلام نیز به عربی از او باقیست. صحبت الاثمار، حدیث اربعین (ترجمه 40 حدیث از عربی به ترکی)، رساله حسن و عشق، رساله معما ، قصیده انیس القلب، منظومه لیلی و مجنون، حدیقة السعدا بر اساس روضة الشهدای واعظی کاشفی و آثار دیگری از او در دست است. حسیبه مازی اوغلی اولین بار دیوان اشعار فارسی فضولی را در سال 1962 در ترکیه به چاپ رساند. دیوان او شامل قصاید، غزلیات، قطعات، رباعیات، ترکیب بند و ساقی نامه است. حق تکثیر: انتشارات دوستان - ۱۹۶۲ میلادی - آنکارا
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری