دیوان فیاض لاهیجی

دیوان فیاض لاهیجی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالرزاق بن علی لاهیجی

توضیحات

به تصحیح: ابوالحسن پروین پریشان زاده حکیم ملا عبدالرزاق بن علی لاهیجی، مشهور به فیاض لاهیجی از فیلسوفان و متلکمان برجستهٔ شیعه‌ و از مشهورترین علمای دوره صفویه است. شعر فیاض بیشتر در قالب غزل و قصیده است، رنگ محیط و عصر خود را داشته و روشنگر طرز تفکر و بیان عقاید شاعر است و چون از عنصر تصوف و عرفان برخوردار است دارای شور و جذبه ای خاص است. سبک فیاض ، سبک معمول زمان او یعنی سبک هندی است، اما نه آن سبک هندی مغلق با مضامین پیچیده که بیشتر معاصران او سعی در سرودن چنین اشعاری داشتند و مورد مخالفت سخن سنجان دوره های متاخر قرار گرفتند، بلکه بسیار ملایم با محتوایی پر از توصیف و تشبیه و گاه کمی دور از فصاحت و بلاغت و آیین دستوری می باشد. دیوان حاضر با بیش از ده هزار بیت شامل قصاید، غزلیات، قطعات، مثنویات و رباعیات است: در ازل سوز محبت در دل ما جا گرفت از دل ما بود هر جا آتشی بالا گرفت حق تکثیر: تهران: شرکت انتشارات علمی فرهنگی، 1369
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری