دیوان حاج ملا هادی سبزواری

دیوان حاج ملا هادی سبزواری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ملا هادی سبزواری

توضیحات

به قلم: مرتضی مدرسی چهاردهی به ضمیمه ی شرح حال و آثار مولف عارف فیلسوف نامی در قرن سیزدهم می زیست. وی پس از فراگیری علوم مقدماتی به اشتیاق تحصیل حکمت اشراق راهی اصفهان شد و از اساتیدی همچون آخوند ملا اسمعیل و آخوند ملا علی 8 سال کسب فیض کرد. سپس به مشهد رفت و به مدت 5 سال حکمت را تدریس کرد. از وی کرامتها و مکاشفات بی شماری نقل شده است. ناصر الدین شاه قاجار نیز در سفر به مشهد به سبزوار و به منزل او جلوس کرد. از آثار او می توان به حواشی بر کتب ملا صدر الدین شیرازی، هدایت الطالبین، شرح جوشن کبیر و دعای صباح، لآلی المنتظمه، یک دوره منطق و فلسفه به شعر عربی و حاشیه بر منظومه نام برد. وی به مدت 28 سال در سبزوار درس گفت. وی در شعر اسرار تخلص می کرده است. تاریخ وفات قطب العارفین را 1289 قمری ذکر کرده اند. حق تکثیر: کتابفروشی محمودی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری