دیوان نجیب کاشانی

دیوان نجیب کاشانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نجیب کاشانی

توضیحات

به تصحیح: احمد کرمی شعر نجیب کاشانی از این ویژگی ها برخوردار است: 1 ) مضمون افرینی و ظریف اندیشی کم نظیر : من همان نقاش صاحب جذبه ام کز کلک فکر // رنگ را از رخ درانداز پریدن می کشم 2 ) الطافت و زیبایی کلام : در کسادی ماندم از قیمت چو اشعار نجیب // مشتری کم مایه و من نقد گوهر داشتم نجیب کاشانی از سخنوران میانه رو در سبک سپاهانی (سبک هندی) است و از آن کسان که پیوندشان را به یکبارگی با سبک عراقی نگسیخته اند و در دام نازک اندیشی های برگزاف و چیستان گونه درنیفتاده اند. با این همه، ویژگی ها و هنجارهای سپاهانی و هندیانه سخن او را که بیشتر روشن و روان است، نمکینی و نوآیینی بخشیده است. یکی از شگردها و ترفندهای بنیادین ادبی و پیامگرایانه در این سبک که سخنور به یاری آن می کوشد به نکته ای غیرمنتظره و ناگهانی و نوآیین برسد : از شکست خود، نمودم کار دشمن را درست شیشه من مومیایی گشت سنگ خاره را حق تکثیر: تهران : انتشارات ما ، 1373
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری