دیوان عمید

دیوان عمید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فضل الله عمید لویکی

توضیحات

مصحح: نذیر احمد فضل الله عمید لویکی شاعر قرن 7 در زمان ناصر الدین بن محمود غزنوی می زیست و گویی مستوفی جمیع ممالک بوده است. از احوال او چیز زیادی به دست ما نرسیده است. با وجود اینکه احتمالا خود او در زمان حیات، آثارش را تدوین کرده بوده ولی این اشعار در دوره بعد از بین رفته است و جز ابیات پراکنده در تذکره ها، فرهنگ ها و تاریخ ها چیزی باقی نمانده است. از ابیات به جا مانده می توان فهمید که از اشعار او برای توضیح معنی لغات استفاده می شده است. دکتر نذیر احمد این دیوان را از نسخه خلاصه دیوان عمید که از کتابخانه شخصی برای کتابخانه علیگر خریداری شده تصحیح کرده که شامل غزلیات، رباعی،‌ ترجیعات و منظومه های کوتاه است. وی در این ابیات 12 سلطان را مدح گفته است. حق تکثیر: پاکستان/لاهور، مجلس ترقی ادب لاهور
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری