تأثیر زبان و ادب فارسی در زبان و ادب عربی

تأثیر زبان و ادب فارسی در زبان و ادب عربی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محسن راثی

توضیحات

. تأثیر متقابل زبان و ادبیات فارسی و عربی از ازمنه باستان امر بدیهی و نشانه‌ی پیوند عمیقی‌ است به‌ویژه بعد از اسلام این ارتباط و تأثیر و تأثر بیشتر و وسیع‌تر گردیده درباره تأثیر عربی در فارسی‌ کتب و مقالات فراوانی نوشته شده است. اما در زمینه تأثیر فارسی در عربی تحقیق و پژوهش شایان و به‌سزا به عمل نیامده است و مجال سخن بیشتر و گفتار مفصل‌تر و تحقیق عمیق‌تر را نیاز دارد.این مقاله‌ به اجمال سعی دارد به موارد زیر اشاره کند: چگونه کلمات و لغات فارسی از پیش از اسلام و بعد از آن وارد زبان عربی شده و اسلوب و نگارش عربی تا چه اندازه تحت تأثیر فارسی قرار گرفته است. مضامین حکم و امثال از متون قدیم ایرانی چگونه وارد زبان عربی شده و به چه کیفیت در نظم و نثر عرب به کار رفته‌ است. منبع مقاله: فصلنامه شناخت، تابستان 1386، شماره 54
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری