عین الوقایع

عین الوقایع

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد یوسف ریاضی هروی

توضیحات

عین الوقایع کتابی است در زمره‌ی ‌تاریخنگاری عمومی و مشتمل بر حوادث تاریخ افغانستان از سال 1207 تا 1324 ه.ق. می‌باشد. این کتاب را محمد یوسف ریاضی هروی در سال 1324 هجری قمری- 1906 میلادی- در شهر مشهدالرضای رضوی در دوران مهاجرت و دوری از وطن نگاشته است. تصحیح این کتاب توسط محمد آصف فکرت در سی‌ام بهمن ماه 1368 خورشیدی در شهر مشهدالرضا پایان یافته و در سال 1369 برای نخستین‌بار و با شمارگان دو هزار نسخه به زیور طبع آراسته شده است. "ناشر" این کتاب "بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی" است و کتاب در چاپخانه‌ی دانشگاه تهران چاپ و صحافی گشته است. درباره کتاب: متنی که در کتاب حاضر از مجموعه اسناد و مدارک تاریخی دوران می خوانید ذکر اخبار و وقایع عصر ناصری و مظفری است از کتابی به نام عین الوقایع تالیف مردی ادیب و شاعر از شهر هرات که به سبب عدم توافق مشربی و سیاسی با حکام سرزمین خویش به ایران آمد و در مشهد سکنا گرفت طبعا دستیابی بر آنچه او نوشته برای ما ارزشمند مخصوصا از این لحاظ که بدانیم یک فاضل هراتی چگونگی به قضایای ایران می نگریسته و کدام واقعه به چشم او شایستگی ثبت و ضبط داشته است در مقدمه مصحح محترم کتاب که همشهری مولف است توضیح لازم درباره کتاب و مولف آن آمده است. فهرست مطالب: یادداشت دبیر مجموعه مفدمه مصحح وقایع سالهای 1233-1250 سالهای پادشاهی فتحعلی شاه وقایع سالهای 1250-1264 سالهای پادشاهی محمد شاه وقایع سالهای 1264-13 سالهای پادشاهی ناصر الدین شاه وقایع سالهای 1314-1324 سالهای پادشاهی مظفرالدین شاه مختصر شرحی از خطرات و صدمات مولف در اواخر این سال فهرست اعلام اعلام تاریخی اعلام جغرافیایی حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: س‍ازم‍ان‌ ان‍ت‍ش‍ارات‌ و آم‍وزش‌ ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌، ۱۳۷۲.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • حسن زاده
    (10:30)   1400/1/30
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    ممنون ازاین کتاب زیبا لذت بردم.خداخیرتان دهد

بارگزاری