سیر تاریخی روش در علم و فلسفه

سیر تاریخی روش در علم و فلسفه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

دانش بر پایة روش شکل می گیرد و توسعه می یابد. ارسطو به طور جدی به طرح مسألة روش پرداخت و منطق را تدوین نمود. عالمان مسلمان جامعیت اندیشة او را اخذ کرده و طی چند قرن آن را پرورانده و به دنیای غرب منتقل ساختند. در سه سدة پایانی قرون وسطی نیز اندیشة مربوط به روش با جدیت دنبال شد و استقراء اھمیت بیشتری پیدا کرد. حاصل این دوره، خمیرمایة تحقیقات دورة رنسانس رافراھم نمود. اکتشافات علمی و تأثیر مستقیم آن در زندگی انسان اھمیت استقراء و جزء نگری رامضاعف نمود و این سیر به شکوفایی بخش مھمی از دانش انجامید. به گونه ای که پیدایش مکاتب مختلف علمی و فلسفی را می توان مدیون آن دانست. گرچه انصراف از قیاس در غرب، و کم توجھی به استقراء و زمینه ھای کاربرد آن در دنیای اسلام در سده ھای اخیر به جامعیت فرایند پیشرفت دانش آسیب رسانده است. تعداد صفحات : 12
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری