آرزوهای رضاشاه و اندیشه راست دموکرات

آرزوهای رضاشاه و اندیشه راست دموکرات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : الهه بقراط

توضیحات

درباره نویسنده: "الاهه بقراط روزنامه‌نگار آزاد، نویسنده و مترجم ایرانی است. وی هم‌اکنون ساکن شهر برلین در آلمان است و مدیریت نشریه هفتگی اینترنتی «ژورنالیست» را که متعلق به خودش است، بر عهده دارد. بقراط در ساری به دنیا آمد و تا پایان دبیرستان در این شهر به سر برد. در سال ۱۳۵۴ پس از پذیرش در کنکور به دانشکده حقوق دانشگاه ملی در تهران رفت. در دوران دانشجویی از نظر سیاسی به چریک‌های فدایی خلق گرایش داشت، اما به گفته خودش در سال ۱۹۹۰ از سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) کناره گرفت." از مقدمه اثر: "اگر چپ نتوانست از دل آرمانهای آزادیخواهانه و عدالت جویانه خود که سالها بر آن پرپر زد و سوخت، هنوز یک اندیشه دمکرات و توانست آرمانهای آزادی و عدالت را از انحصار چپ « رضاشاه » چپ بزایاند، اندیشه راست دمکرات در ایران اما از عمق آرزوهای بزرگ به در آورد و به پشتوانه دانش و عملکرد خود، آن را سرلوحه احزاب راست دمکرات قرار دهد. چپ نه تنها نباید از این امر عصبانی شود و خونش به جوش آید و تمام تلاش و همت خود را برای کوبیدن و از میدان به در کردن راست دمکرات به کار گیرد، بلکه باید از آن برای زایش خود بهره گیرد. ایران بدون نیروی راست دمکرات هرگز گام در راه توسعه و پیشرفت سیاسی و اقتصادی نخواهد گذاشت، همچنان که در هیچ کشور دیگری چنین اتفاقی نیفتاد..."
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری