علما و شعرای بوسنی و هرزگوین

علما و شعرای بوسنی و هرزگوین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد خانجی بوسنوی

توضیحات

جمع آوری نام رجال و علمای بوسنی توسط علی دوانی، مقدمه ترجمه کتاب حاضر شده است. این کتاب شرح حال 228 تن از شاعران و دانشمندان بوسنیایی است که به دست محمد خانجی (1365 – 1330 ق) جمع آوری شده و علی دوانی آن را ترجمه کرده است. محمد خانجی صاحب «الجوهر الاسنی» با چهار زبان بوسنیایی، ترکی، عربی و فارسی آشنایی داشته و دانش آموخته الازهر مصر بوده است. مطلب جالب توجهی که از شرح حال شاعران و دانشمندان این کتاب بر می آید فهمیدن این نکته است که مردم بوسنی و هرزگوین با زبان فارسی (به دلیل قرار داشتن سارایوو در سر راه جاده ابریشم) آشنایی بسیاری دارند و مشاهیر زبان فارسی را به خوبی می شناسند و اشعار بسیاری به زبان فارسی دارند. حاکمان عثمانی و به خصوص غازی خسرو بیک نیز در آشنایی مردم آن سرزمین با اسلام و تصوف و فرقه های آن بی تأثیر نبوده اند. اشتراکات مذهبی و سیاسی این دو ملت، روابط آن را حسنه و پایدارتر کرده است. این کتاب در زمان اشغال و محاصره صرب ها از منابع و مآخذ گوناگون گردآوری شده و اولین کتاب در این باره به شمار می رود. کتاب حاضر چاپ دوم این ترجمه است. حق تکثیر: موسسه فرهنگی قبله، 1374
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری