امامت

امامت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد بیابانی اسکویی

توضیحات

تفقّه در دین، یعنى به دست آوردن شناخت عمیق از آن، به حکم عقل، آیات قرآن و احادیث معصومان، بر زن و مرد مسلمان واجب است. اساسا «شناخت» پیش‌نیازِ ایمان و اعتقاد است. آیا ممکن است بدون شناخت امرى، بدان ایمان آورد یا به آن معتقد شد؟ از سوى دیگر، در دین مبین اسلام، ایمان و اعتقادى ارزشمند و پذیرفته است که مبتنى بر شناخت باشد. راه دستیابى به شناخت و آگاهى، تحقیق و پژوهش و دورى از تقلید است؛ کارى که در تمام مراحل مختلف زندگى، بر آدمیان واجب است. مؤسسه فرهنگى نبأ، بر اساس آنچه یاد شد و در راستاى رسالت فرهنگى خود، یعنى تقویت و ارتقاء مبانى اصیل اعتقادى مخاطبانش، به استاد پژوهنده و محقق فرهیخته، آقاى محمّد بیابانى اسکوئى، پیشنهاد کرد تا در اصول عقاید اسلامى، به روش آموزشى، کتاب هایى را بنگارد و دروس منظمى را تألیف و تدوین کند. خوشبختانه، استاد بیابانى، با همه مشاغل علمى و تحقیقى، پیشنهاد یادشده را پذیرفت و درس هایى را در موضوعات توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد، به رشته نوشته در آورد. شکر الله مساعیه. خاطرنشان مى‌شود که نوشته‌هاى استاد بیابانى پس از نگارش، به دست برادران فاضل و گرامى، آقایان دکتر اسماعیل تاجبخش و دکتر مهدى دشتى دانشیاران دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایى، اصغر غلامى، محقق و پژوهشگر معارف دینى ، مرتضى نادرى و حجّت الاسلام محمّدعلى دزفولى ویرایش علمى و فنى شد. وفّقهم الله لمرضاته. حق تکثیر: کتاب در وب سایت ناشر قابل دانلود می باشد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری