انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن

انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جان ال. اسپوزیتو

توضیحات

انقلاب اسلامی ایران، انفجار نور بود که شعاع تابش آن تا ژرفای جهان اسلام راه یافت. یک بررسی همه جانبه از آثار و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی و استفاده از نظریه سطوح مختلف تحلیلی یا شیوه ای استقرائی نشان می دهد بازتاب انقلاب اسلامی بر دولتها و ملت ها و میزان تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ـ با توجه به نزدیکی و دوری فرهنگی و جغرافیائی جوامع مختلف با جامعه ایران ـ متفاوت بوده است. بازتاب جهان شمول انقلاب اسلامی چنان گسترده بوده که بسیاری از محافل و شخصیت‌های سیاسی جهان این امر را مورد تأکید قرار داده اند و حتی رجال برجسته صهیونیست نیز به آن اذعان نموده اند.[ جمیله کدیور، رویارویی؛ انقلاب اسلامی ایران و آمریکا، تهران، اطلاعات، 1372، ص 97]. از دیدگاه جان ال. اسپوزیتو، اندیشمند سیاسی معاصر، ایران نخستین انقلاب سیاسی اسلامی موفق را به جهان عرضه کرد و مسلمانان سراسر جهان از ثمره آن، که همانا اوج گرفتن مفهوم هویّت اسلام و بازگشت غرور و اقتدار به مسلمانان در جهانی که تحت سلطه ابرقدرت هاست، محظوظ شدند. ایران آماده بود تا اصول خود را در کشور خویش و جهان خارج از آن تبلیغ کند. [ اسپوزیتو، جان ال. انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن، ترجمه محسن مدیر شانه چی، تهران، باز، 1382، ص 49] . حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: م‍رک‍ز ب‍ازش‍ن‍اس‍ی‌ اس‍لام‌ و ای‍ران‌ (ب‍از)‏‫، ۱۳۸۲
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری