التراسونیک به جای رادیوگرافی - چرا و چگونه؟

التراسونیک به جای رادیوگرافی - چرا و چگونه؟

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کامران خداپرستی
  • تعداد صفحه : 7

توضیحات

به دلیل شرایط موجود کشور و تحریم های اعمال شده، به تازگی در پروژه های مختلف صنعتی از نفت و گاز تا پتروشیمی و نیروگاه، پیمانکاران درخواست می کنند تا با جایگزینی آزمون التراسونیک به جای آزمون رادیوگرافی موافقت گردد که این درخواستها پس از اینکه در خرداد ماه 91 از سوی انجمن صنفی شرکتهای بازرسی و آزمایشهای غیر مخرب ایران انجام عملیات پرتونگاری از مصادیق فورس ماژور در تعهدات قراردادی اعلام گردید؛ بیشتر هم گردیده است.
اما در این بین پرسش های مهم و چالش برانگیزی مطرح می گردد: آیا همواره برای تمامی تجهیزات و تمام ضخامتها می توان این جایگزینی را انجام داد؟

کامران خداپرستی مدرک کارشناسی را در رشته مهندسی مواد گرایش شکل دادن فلزات از دانشگاه شیراز در سال 1374 و مدرک کارشناسی ارشد را در همان رشته و از همان دانشگاه با گرایش شناسایی و انتخاب مواد در سال 1379 دریافت نموده است. وی از سال 1380 لغایت 1384 با پژوهشگاه نیرو همکاری داشته و از دی ماه سال 1384 تا کنون در واحد طراحی تجهیزات صنعتی و نیروگاهی مشانیر به فعالیت اشتغال دارد.
حق تکثیر: با اجازه مولف منتشر می شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری